Dag 9 - Min tro

När jag läste att jag skulle skriva om "min tro" då började tänka.. va fasen..? Ska jag börja skriva om jesus och massa eller? 

Om vi ska prata om tro på det sättet så kan jag ju direkt säga att jag tror inte på gud, jesus hans moster eller någon annan religion eller gud för den delen. Enligt mig gå vetenskap före religion. Hela det här att om man ber till gud om något så kommer han få det att hända.. det låter bara som sktsnack i mina öron. Vill du att något ska hända.. fixa det själv? haha.. okej, kanske inte fixa det själv... men jag tror inte det hjälper att be till en snubbe som tog för flera tusen år sedan... jag tror inte man kommer till himlen när man dör. När man dör så dör man helt enkelt. Man dör, blir begravd och sen försvinner man från den här jorden. 
Så varför konfirmerade jag mig då? Det här med att vetenskap går före religion är inte alltid något jag trott på, så för 5 år sedan, (eller när det nu var jag konfirmerade mig) så antar jag att jag faktiskt inte brydde mig så himla mycket. Jag kände mest "vill folk tro att någon stor mäktig snubb skapade jorden så får dom tro det", men själv brydde jag mig faktiskt inte. Jag bryr mig fortfarande inte så mycket om det heller, folk får tro vad dom vill, men jag vet att jag tror med på big bang än att jesus skapade allt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0