ännu mer tatuering

nu sitter jag här igen och funderar över min tatuering.
just nu lutar det mot att göra den i nacken.
textsnittet är fortfarande inte klart,

Det första textsnittet jag fastnade för.


ett nytt som jag hittade idag, ganska lika men ändå...
Nu väljer jag mellan dessa. jag behöver eran åsikt igen! :)


sen har jag börjat fundera på alla dom där "vuxenfrågorna" vad det gäller en tatuering.
Kommer jag kunne leva med den här hela livet? Vill jag verkligen skriva just den där texten? Betyder den någon för mig?
Och svaret på alla tre frågor är ja.

Kommer jag verkligen kunna leva med den hela livet?
Och, ja det vet jag att jag kommer göra. Och om jag gör den i nacken så kommer jag kunna visa den när jag själv vill det, och dälja den när jag vill det.

Vill jag verkligen skriva just den där texten? Ja, jag vill verkligen skriva den här texten, det är enkel, lätt att förstå och när jag själv läser den så inser jag att jag borde sluta tänka på vad alla andra tycker, tänker, säger osv, att jag borde lyssna till mitt hjärta lite mer... inte huvudet..

Betyder den något? Och ja, självklart betyder den något, jag har inte kommit på meningen själv, jag har inte använt mening i någora speciella sammanhang, den kom bara upp för ett tag sen.
men när jag började tänka på allt jag ha, min familj, mina vänner, min pojkvänn, allt jag varit med om.. så passade den in, för även om jag oftast lyssnar till vad huvudet vill så när jag väl känner efter vad hjärtat vill så blir det bra tillslut. Och i och med saker jag varit med om... dom som känner mig vet säkert vad det innebär, jag har varit med om en del saker, vissa har lämnat efter sig mer än andra. och vissa saker har jag lärt mig av.
men meningen "follow your heart" den passar helt enkelt.

Folk har sagt till mig att jag tänker för mycket, tänker för mycker på vad folk tycker om mig, tänker för mycket på saker som händer, om någon bråkar eller liknande.
och ibland blir det för mycket tänkade från min sida, så jag måste börja följa mitt hjärta lite mer. och vad passar bättra då än en liten påminnelse? "Follow your heart..."

okej, nu har jag babblat på så det räcker och blir över.
tror inte jag skriver något med ikväll :) så, hörs imorgon igen! :D


Kommentarer
Postat av: ssofie

det andra textsnittet är snyggast :)!

2010-01-06 @ 20:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0