11 september, we will always remember.

Det södra tornet träffades klockan 9:04 på morgonen, men rasade inte förrän 54 minuter efter träffen.
Det norra tornet träffades klockan ca 8:45 på morgonen, men rasade inte förrän 1 timme och 43 minuter senare
Det södra tornet rasade på 11 sekunder, det norra på 19 sekunder.
2 762 människor inne i World Trade Center dog. Av dom var 343 brandmän och 60 poliser.
Alla 265 flygplanspassagerare dog.
Av alla döda kunde bara 1 600 kroppar identifieras.
Attacken räknas som det största terrorattentatet i världshistorien.



Jag var inte där när det hände, jag kände inte någon som var i tornen när det hände, jag känner inte ens någon som hade en anhörig som omkom i attacken, ändå gråter jag när jag ser det här.
Jag gråter för de som förlorade någon de älskade. För de barn som förlorade en eller kanske båda sina föräldrar, för dom som förlorade släktingar och vänner. För alla som förlorade någon. Jag kan inte ens föreställa mig vilken smärta dom gått igenom, som stått bredvid, sett allt hända, utan att kunna göra någonting.
Utan att kunna säga hejdå en sista gång eller bara få en sista kram..

Det är 10 år sedan det hände, folk minns det fortfarande, och jag hoppas vi kommer komma ihåg det här föralltid.
Så vi kan hedra de som dog i attacken, de brandman, poliser och sjukvårdspersonal som riskerade sina liv. 
"We will never forget" ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0